Gå på diet-vecka 2

Nu har det gått exakt 2 veckor sedan jag gav mig på att utforska denna diet. Viktnedgången har planat ut lite efter första veckan, vilket jag också förväntade mig, likaså kroppsmåtten.

Det jag har gjort denna vecka är att jag har ökat träningsbelastningen en aning vilket kan ha påverka fettförbränningen negativt. Jag har också lagt till aningen mer fett i kosten, det kan också spela in. Jag märker ganska tydligt att jag blir lite seg på träningarna, främst tror jag att det handlar om att mina vätskenivåer i kroppen är låga. Jag har också märkt att jag kan få lindrig huvudvärk dagarna efter en ätardag då kroppen dräneras från vätska, men det kan också ha att göra med att jag dricker för dåligt samtidigt som jag fuskar med saltet.

I lördags fick jag i mig ca 9000kcal, bra jobbat tycker jag.

Kommande vecka, alltså den 3.e kommer träningsbelastningen minskas. Min dagliga förbränning kommer dock att vara ungefär densamma i och mer att jag nu en vecka framöver kommer jobba som snickare vilket är ett ganska fysiskt yrke. det ska bli spännande att se hur det fungerar.

För övrigt så trivs jag fortfarande med det jag gör. även att jag ibland kan saka att äta vad jag vill. Jag som person gillar inte att begränsa mitt urval vare sig det handlar om mat eller något annat.

Öpnna i nytt fönster