Spinning

spinning2_195581095.jpg?w=300&h=167…i fyra timmar låter vid första ”anblicken” som jäklans länge och torde vara hemskt långtråkigt, så tänker nog garanterat den oinvigde. Men faktum är att timmarna går supersnabbt när man delar upp tiden i olika sektioner med flera pass i passet så att säga. Tjillevipp så sitter man där lite krum, ont på ett ”ställe”, kallsvettig (svettig så att man blivit klibbig), lite illamående, pustar ut och inser att det ”redan” är över!

Så var det idag, fyra timmar som kändes som max två. Men i så fall två väldigt jobbiga. Jag hade delat upp passet i två två-timmarspass.

Här kommer det om du vill köra det!

Uppvärmning:

10 min rulla, 10 min 60/60*, 10 min 30/30* (*maxkadens) =30 min

Huvudserie:

Pass 1: 4st X (5 min zon 3, 5* min zon 4 (*15s maxkadens på varje ny minut), 2 min zon 2, 3 min tung klinga, zon 4, (stå eller sitt)) =60 min

Pass 2: Stege 1-1-2-2-3-3-3-3-2-2-1-1 = 25 min

Totalt: 1h 55min

Efter kort toapaus och vattenpåfyllning kördes andra delen av passet. Samma upplägg som ovan men jag bytte ut 30/30 mot tio minuter tunga klingor, 15s sprint gjordes stående och stegen mot 14 x(70/20).

Kör hårt! :)


5672 b.gif?host=kathrinmortel.wordpress.com&blog=41095573&post=5672&subd=kathrinmortel&ref=&feed=1

Öpnna i nytt fönster